Regulamin sklepu internetowego
Niniejszy regulamin określa zasady dokonywania zakupów w sklepie internetowym prowadzonym pod adresem www.calmacosmetics.pl.
Sprzedającym jest firma Calma Cosmetics Ewa Kociołek z siedzibą w Warszawie, ul. Michała Spisaka 57, 02-495 Warszawa. Sprzedający prowadzi działalność gospodarczą wpisaną do Centralnej Ewidencji Działalności Gospodarczej pod numerem NIP: 5222465848, REGON: 525710583.
Kontakt ze Sprzedawcą:
– adres email: biuro@calmacosmetics.pl
– adres pocztowy: Calma Cosmetics Ewa Kociołek, ul. Michała Spisaka 57, 02-495 Warszawa
– nr telefonu: 662 190 645
§ 1 Definicje
-
- Regulamin – niniejszy regulamin opisujący zasady korzystania ze sklepu internetowego, dokonywania w nim zakupów a także respektowania praw stron transakcji zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa
- Kupujący – każdy podmiot dokonujący Zamówienia w Sklepie Internetowym na zasadach określonych w niniejszym Regulaminie
- Konsument – Konsument w rozumieniu przepisów Kodeksu Cywilnego
- Sprzedawca – podmiot prowadzący Sklep Internetowy, świadczący usługi sprzedaży na zasadach określonych w niniejszym Regulaminie
- Przedmiot transakcji – towary prezentowane w Sklepie Internetowym, których dotyczy Umowa Sprzedaży
- Umowa Sprzedaży – umowa sprzedaży towarów zawierana zgodnie z przepisami Kodeksu Cywilnego, pomiędzy Sprzedawcą a Kupującym, przeprowadzona w Sklepie Internetowym
- Sklep Internetowy (Sklep) – serwis internetowy dostępny pod adresem www.calmacosmetics.pl, umożliwiający dokonanie transakcji zakupu towaru
- Zamówienie – pisemne polecenie Kupującego dostarczenia towarów, z określeniem ich rodzaju, ilości, warunkami dostawy oraz metodą płatności. Złożenie zamówienia wraz z akceptacją niniejszego Regulaminu jest tożsame z zawarciem Umowy Sprzedaży.
- Konto – dodatkowa nieodpłatna funkcjonalność Sklepu, dająca Kupującemu możliwość założenia indywidualnego konta w Sklepie. Regulamin Konta stanowi załącznik do niniejszego Regulaminu.
§ 2 Zasady ogólne
-
- Niniejszy Regulamin określa zasady korzystania ze sklepu internetowego prowadzonego pod adresem www.calmacosmetics.pl
- Warunkiem złożenia Zamówienia w Sklepie Internetowym przez Kupującego jest zapoznanie się z niniejszym Regulaminem i jego akceptacja w trakcie składania Zamówienia.
- Sklep internetowy prowadzi sprzedaż detaliczną za pośrednictwem sieci Internet. Celem złożenia Zamówienia Kupujący powinien posiadać następujące warunki techniczne:
- Urządzenie z dostępem do sieci Internet
- Przeglądarka internetowa
- Pliki cookies
- Aktywne konto email
- Towar prezentowany w Sklepie jest nowy, odpowiadający zamieszczonym zdjęciom, wolny od wad fizycznych oraz właściwie opakowany.
- Towar znajdujący się w Sklepie został poddany szczegółowym badaniom laboratoryjnym oraz uzyskał wszystkie wymagane polskim prawem certyfikaty. Towar jest zarejestrowany w bazie CPNP a tym samym, został prawidłowo wprowadzony na polski rynek handlowy
§ 3 Składanie zamówień
-
- Wszystkie ceny podane w Sklepie są cenami brutto (zawierają podatek VAT) wyrażonymi w złotych polskich (PLN). Podane ceny nie obejmują kosztów wysyłki. Koszty wysyłki są uzależnione od wybranego sposobu dostawy i są prezentowane w trakcie składania Zamówienia.
- Zamówienia są przyjmowane na podstawie formularza Zamówienia, znajdującego się w Sklepie.
- Zamówienia można składać przez całą dobę, 7 dni w tygodniu, 365 dni w roku.
- Zamówienia są realizowane w trakcie dni roboczych, tj. od poniedziałku do piątku, z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy.
- Zamówienie jest skuteczne, jeśli Kupujący prawidłowo wypełni formularz Zamówienia.
- W przypadku gdy Kupujący nie poda danych w sposób kompletny, Sprzedający podejmie próbę kontaktu na podstawie posiadanych danych. Jeśli mimo to kontakt z Kupującym nie będzie możliwy, Sprzedający ma prawo do anulowania Zamówienia.
- Klient w procesie składania zamówienia dokonuje następujących czynności:
a) dodaje wybrany Towar do koszyka w Sklepie
b) wypełnia formularz Zamówienia, a w nim:
-
- podaje wymagane dane kontaktowe: imię, nazwisko, dokładny adres, na który Towar ma być wysłany oraz numer telefonu i adres e-mail. Jeżeli Kupujący składa zamówienie na poczet danej działalności gospodarczej podaje NIP oraz nazwę firmy.
- wybiera sposób dostawy
- wybiera metodę płatności za Towar
c) akceptuje niniejszy Regulamin i składa Zamówienie
8. Po złożeniu skutecznego Zamówienia, Kupujący otrzyma od Sklepu automatyczne potwierdzenie otrzymania Zamówienia.
9. Termin rozpoczęcia realizacji Zamówienia pokrywa się z momentem dokonania zamówienia, a w przypadku płatności z góry po zaksięgowaniu płatności za Towar na rachunku Sprzedawcy.
10. Kupujący może zarejestrować się w Sklepie poprzez założenie Konta. Umożliwia mu to dokonywanie Zamówień bez każdorazowego podawania swoich danych.
§ 4 Koszty i termin wysyłki
-
- Towar wysyłany jest pod adres wskazany w formularzu Zamówienia.
- Towar jest dostarczany poprzez firmę kurierską InPost na adres podany przez Kupującego lub do wskazanego paczkomatu.
- Przesyłka dostarczona jest zgodnie z przewidywanym terminem podanym w Sklepie. Sprzedający dołoży wszelkich starań, by dotrzymać podanego terminu w Sklepie, ewentualne opóźnienia mogą wynikać z sytuacji nieprzewidzianych przez Sprzedającego (w tym opóźnienie ze strony firmy kurierskiej). W takich przypadkach Sprzedający nie ponosi odpowiedzialności.
- Towar zakupiony w Sklepie dostarczany jest na terenie Rzeczypospolitej Polskiej.
§ 5 Płatności
-
- Na potwierdzenie sprzedaży towaru Sprzedawca każdorazowo wystawia fakturę VAT.
- Płatność za zamówiony towar może nastąpić:
-
- przelewem zwykłym – przedpłata na konto Sprzedawcy
- kartą płatniczą (Visa, Visa Electron, Mastercard, Mastercard Electronic, Maestro)
- za pomocą platformy płatniczej Autopay S.A. (w tym BLIK, szybkie przelewy bankowe)
- za pobraniem (gotówką przy odbiorze towaru),
Podmiotem świadczącym obsługę płatności online jest Autopay S.A.
§ 6 Odstąpienie od umowy
-
- Konsument, który zawarł umowę na odległość, może w terminie 14 dni kalendarzowych odstąpić od niej bez podawania przyczyny i nie ponosząc kosztów. Termin ten jest terminem nieprzekraczalnym i liczy się od dnia wydania Towaru Konsumentowi lub osobie trzeciej wskazanej przez Konsumenta. Aby Konsument mógł skorzystać z prawa do odstąpienia umowy, musi poinformować Sprzedawcę o swojej decyzji pisemnie:
– na adres pocztowy: ul. Michała Spisaka 57, 02-495 Warszawa
– za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: biuro@calmacosmetics.pl - Wzór Oświadczenia o odstąpieniu od umowy stanowi załącznik do niniejszego Regulaminu.
- Konsument pokrywa wszystkie bezpośrednie koszty zwrotu rzeczy (np. koszty opakowania, zabezpieczenia, nadania) i jest odpowiedzialny wobec Sprzedawcy za zmniejszenie wartości rzeczy w związku z korzystaniem z niej w nieodpowiedni sposób.
- Zwrot powinien nastąpić niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od daty złożenia Oświadczenia o odstąpieniu od umowy. Zakupiony Towar należy zwrócić na adres Sprzedawcy.
- Sprzedawca ma obowiązek niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta o odstąpieniu od umowy, zwrócić Konsumentowi wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostawy Towaru (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Kupującego sposobu dostawy innego niż najtańszy zwykły sposób dostawy). Sprzedawca dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu płatności, jakiego użył Konsument, chyba że Konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami. W przypadku płatności kartą płatniczą, zwrot nastąpi na rachunek bankowy do którego karta została przypisana.
- Możliwości zwrotu nie podlegają rzeczy w otwartym opakowaniu, ze względu na ochronę zdrowia lub higienę.
- Konsument, który zawarł umowę na odległość, może w terminie 14 dni kalendarzowych odstąpić od niej bez podawania przyczyny i nie ponosząc kosztów. Termin ten jest terminem nieprzekraczalnym i liczy się od dnia wydania Towaru Konsumentowi lub osobie trzeciej wskazanej przez Konsumenta. Aby Konsument mógł skorzystać z prawa do odstąpienia umowy, musi poinformować Sprzedawcę o swojej decyzji pisemnie:
§ 7 Procedura reklamacji
-
- Sprzedawca odpowiada wobec Konsumenta z tytułu rękojmi za wady fizyczne i prawne na zasadach określonych w art. 556-576 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks Cywilny (Dz. U. z 2014 poz. 121 z późn. zm.).
- Reklamacja może zostać złożona przez Kupującego:
– pisemnie na adres: ul. Michała Spisaka 57, 02-495 Warszawa
– za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: biuro@calmacosmetics.pl - Wzór formularza reklamacyjnego stanowi załącznik do niniejszego Regulaminu.
- Zaleca się podanie przez Kupującego w opisie reklamacji:
– informacji i okoliczności dotyczących przedmiotu reklamacji, w szczególności rodzaju i daty wystąpienia wady
– żądania sposobu doprowadzenia Towaru do zgodności z Umową Sprzedaży lub oświadczenia o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od Umowy Sprzedaży
– danych kontaktowych składającego reklamację oraz nr dowodu zakupu - Wymogi podane w zdaniu poprzednim mają formę jedynie zalecenia i nie wpływają na skuteczność reklamacji złożonych z pominięciem zalecanego opisu reklamacji.
- Sprzedawca ustosunkuje się do reklamacji Kupującego niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia jej złożenia. Jeżeli Kupujący będący Konsumentem zażądał wymiany rzeczy lub usunięcia wady albo złożył oświadczenie o obniżeniu ceny, określając kwotę, o którą cena ma być obniżona, a Sprzedawca nie ustosunkował się do tego żądania w terminie 14 dni kalendarzowych, uważa się, że żądanie to uznał za uzasadnione.
- Kupujący, który wykonuje uprawnienia z tytułu rękojmi, jest zobowiązany dostarczyć Towar wadliwy na adres: ul. Michała Spisaka 57, 02-495 Warszawa na koszt Sprzedawcy.
§ 8 Polityka prywatności oraz ochrona danych osobowych
-
- Administratorem danych osobowych przekazywanych przez Kupujących podczas korzystania ze Sklepu jest Sprzedawca. Wszelkie informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych przez Sprzedającego zostały uregulowane w załączniku do niniejszego Regulaminu – Polityka prywatności.
§ 9 Zmiana Regulaminu
-
- Sprzedawca zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian Regulaminu z ważnych przyczyn to jest: zmiany przepisów prawa; zmiany sposobów płatności i dostaw – w zakresie, w jakim te zmiany wpływają na realizację postanowień niniejszego Regulaminu.
- W przypadku zawarcia na podstawie niniejszego Regulaminu Umowy Sprzedaży, późniejsze zmiany Regulaminu nie będą w żaden sposób naruszać praw nabytych przez Kupujących/ Konsumentów, w szczególności zmiany Regulaminu nie będą miały wpływu na już składane lub złożone Zamówienia oraz zawarte, realizowane lub wykonane Umowy Sprzedaży.
§ 10 Postanowienia końcowe
-
- W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie powszechnie obowiązujące przepisy prawa polskiego, w szczególności Kodeksu cywilnego.
- W przypadku ewentualnego sporu z Kupującym, niebędącym Konsumentem, sądem właściwym będzie sąd właściwy dla siedziby Sprzedawcy.
- Zakazane jest dostarczanie przez Kupującego treści o charakterze bezprawnym.
- Żadne z postanowień niniejszego Regulaminu nie ogranicza praw Konsumenta wynikających z przepisów prawa.
- Regulamin wchodzi w życie z dniem 01.04.2024r.
- Załączniki:
WZÓR FORMULARZA ODSTĄPIENIA OD UMOWY
WZÓR FORMULARZA REKLAMACYJNEGO